söndag 31 oktober 2010

söndagsmorgon


Det är tyst i huset.
Sover alla???
Eller så tassar de runt på tå,
genom att vi ställde om klockan igår,
vaknar jag långt innan tuppen.
Jag har tänt ljus och går här och skruttar.
Blir en tur ner till tvättstugan när klockan slår sju.
Kisse väntar på mat och min mage knorrar högt.
Men jag väntar med frukost, ifall han som snarkar i sängen vaknar snart.
För söndagsfrukostar tillsammans är det mysigaste som finns.

Igår blev det lugnt och skönt.
En sväng till L för att boka lite flyg och hotell i Australien.
Jag kommer åka själv till Sydney, 
så flyg dit, boende i fyra dagar och flyg till Melbourne är fixat.

Sedan hyrde vi Robin hood och köpte pizza.
Smakade årets första glögg med, ljuvligt.


Jag har redan börjat jula, för min jul kommer tillbringas
i Austalien.
Känns konstigt att fira jul i värmen, utan familjen.
Kommer sakna det, jag älskar allt som har med julen att göra.
Ska köpa med skumtomtar och annat juligt.

Nu slog klockan sju,
Ner i tvättstugan.
Se ya!!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar