tisdag 22 februari 2011

Kisse

Min katt har varit fet,
väldigt fet.
Veterinären sa BANTA.
Så min katt går på diet.
På två år har han gått ner 2.5kg,
så, nu mera är han "bara" en 5kg katt.
MEN, detta medför att han ständigt jagar mat.
Springer nästan ner en när man reser sig för att gå ut i köket.
o när jag kommer hem på kvällen ser jag små tassar på köksbänken.

Så igår gjorde jag en god macka med tonfiskröra o avokado
(kisse strök runt fötterna,TONFISK, det är ju favoriten).
Men kisse ska inget ha, han ska äta sin mat, annars kan det
bli ett besök hos veterinären igen o ta bort stenar i urinblåsan.

Jag åt o kastade mig in i duschen,
när jag kommer ut står kisse med rumpan upp från diskhon,
han har minsann hittat rester att mumsa på!
Så kan det gå när matte är lat o inte plockar undan direkt.
Nu hoppas jag att de små mumsbitarna inte ställer till elände för kisse....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar